El Practicante (2020)

Spanje
Drama / Thriller

geregisseerd door Carles Torras
met Mario Casas, Déborah François en Guillermo Pfening

Ángel werkt op een ambulance. Na een gruwelijk ongeval belandt hij in een rolstoel. Na dit incident begint zijn leven met Vane uit elkaar te vallen. Ángel is ervan overtuigd dat Vane ontrouw is. Hij besluit daarom wraak te nemen op Vane en een aantal anderen die hem hebben verraden.

avatar van bjerik76
klinkt wel oke, en de poster ziet er ook wel interessant uit.

YSV
Redelijk drama/thriller.
Nergens spannend.
Prima acteerwerk.
***

avatar van AniSter
Prima film. Een beetje en extreem gevalletje, die ambulancebroeder, met een verhaal dat op enkele punten tamelijk ongeloofwaardig was, maar voor de rest was het genieten. De slotscène was de klap op de vuurpijl. De rol van Ángel werd erg goed neergezet.

avatar van Elchapo
Aan het verhaaltje hierboven van anister heb ik weinig toe te voegen,ik vond het ook een prima verassende film met een ijzersterk einde....4 stars.

avatar van bjerik76
Had hem toch wel iets spannender verwacht.
Het eind was ook wel allemaal erg snel. Bij de meeste films duurt het wel even eer de slechterik dood gaat, die komt toch nog wel een aantal keer tot leven na een flinke knal, val , schot of steekwond.. maar hier was het ook in 1 x klaar.
cast is wel goed.

wat wel opviel is dat er hier wel heel even over het virus in Wuhan ging ( wat toen nog niet de naam Corona had )

avatar van Brabants
Heerlijk drama/thriller van Spaanse bodem. Goed acteerwerk en dit soort verhaaltjes bevallen mij wel. Gaat wat vanuit het niets vrij radicaal maar dat mag. Prima film.

avatar van mcdaktari
Redelijke Spaanse thriller. Ik vind toch dat er best wel goeie films en series gemaakt worden in Spanje, deze is ook best wel aardig al vond ik het verhaal niet echt heel origineel. Maar deze film kun je gerust kijken als je liefhebber van de Spaanse film bent. En zoals ik hier boven al las, word er behoorlijk goed geacteerd. Blijkbaar zit er genoeg talent aan de costa's

mcdaktari schreef:

Helemaal mee eens dat Spaanstalige ( ook Z Amerikaans vaak,maar daar zit ook bagger tussen!!) films in het algemeen (erg) goed zijn. Een verademing tussen al die Hollywood- troep. Wat opvalt ook is het goede acteren, en sterke verhalen. Ik ga hem vanavond kijken.

Gezien...Eerste helft vier sterren...Aparte sfeer.Tweede helft , Hollywood....2 sterren......Ook een onbevredigende laatste 3?? minuten. 1 ster. Goedkoop einde .Jammer. .

avatar van umbra
Vond dit nog wel vré vermakelijk Spaans filmpje, keek lekker weg, zat voldoende vaart in. Het is allemaal redelijk standaard en je wordt ook nooit omvergeblazen, maar meer dan degelijk thrillertje.

avatar van Donnie Vallermee
Heerlijke wegkijker

Inderdaad opvallend dat Wuhan wordt genoemd en dat er een virus is gaan heersen (wisten ze dat toen al)

Goed thema ook (ziekelijke jaloezie) en wraakacties daar houk wel van.

Jaja een 8

(De tietjes zijn klein maar het chickie is fijn)

avatar van princesspeach
Origineel verhaaltje. Heerlijke man ook lekker stalkgedrag altijd fijn in een film. begon sterk maar naar het einde toe het echt tegen.

Nice film, bleef wel boeien vond ik.

Dat einde echter....

Alsof hij zo'n val kon overleven. Come on! En tja, dan gaat zij nu voor hem "zorgen". Oftewel martelen waarschijnlijk, maar why? Hij is een zieke idioot, zij niet. Alsof hij überhaupt nog echt een leven heeft, waarom gaat ze niet gewoon haar leventje leven?

Ik zat eigenlijk te wachten wat er zou gebeuren met de fysio therapeut. Hij had er best een klik mee.

avatar van david bohm
Degelijk filmpje wel met Mario Casas die een buitengewoon onsympathiek personage neerzet.
Verder heeft dit niet zoveel om het lijf, een tikje voorspelbaar ook.

avatar van Fisico
Redelijke stalkerfilm over een man die verlamd geraakt en vreest dat zijn vriendin vreemd gaat. Sowieso een zeer onsympathiek personage van wie je niet weet hoe donker zijn ziel is. Ondanks zijn nobel beroep is hij onuitstaanbaar, narcistisch en erg egocentrisch. De reden waarom hij relikwieën bijhield van slachtoffers was me ook totaal vreemd.

Op zich wel een leuk uitgangspunt om het gebeuren te zien vanuit Vane zelf. Hoeveel medelijden speelt er om te blijven geloven in een doodlopende relatie waarbij er al barstjes waren voor het ongeval. Haar beslissing was de juiste en was niet te wijten aan het feit dat haar vriend gehandicapt werd.

Qua spanning een redelijke opbouw al vond ik het plot niet steeds logisch. Geen topper en vrij standaard allemaal, maar hij keek zeker lekker weg. Vrij goed geacteerd ook.