She Gods of Shark Reef (1958)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Roger Corman
met Bill Cord, Lisa Montell en Don Durant

Als Jim en Chris schipbreuk lijden, komen ze terecht op een eiland uitsluitend bevolkt door vrouwen, die daar naar parels duiken en mysterieuze rituelen uitvoeren. Chris wordt verliefd op één van de eilandbewoners, en nadat hij haar van een rituele offerplechtigheid aan haaien heeft gered, wil hij haar meenemen naar de beschaving.

de poster ziet er grappig uit maar of de film ook zo leuk zal wezen? twijfel

avatar van Poisonthewell
Normaal gesproken bieden Roger Corman's films voor mij een bron van gezonde guilty pleasure; zelfs aan algemeen verguisde films als Swamp Women en Creature from the Haunted Sea kon ik veel plezier beleven. Maar She Gods of Shark Reef was vooral die 63 minuten proberen uit te zitten, en dat viel nog niet mee. 1*

avatar van kirk douglas
fraaie poster,maar wel erg moeilijk uit te kijken.
deze productie had best een paar goede ideeen maar het hele gebeuren is erg saai en wie nog op een paar mooie haai-cenes hoopt doet dit ook tevergeefs.

avatar van movie acteurs
Had hem gezien met erg matig geluidseffect en slecht beeld.

Buiten voorgaand was ie ook nog saai. De scene's onderwater (zonder haaien) zien er nog best mooi uit en er waren ook opname's van een mooi eiland. Maar voor de rest is het een trage film die maar 63 minuten duurt, maar het lijkt veel langer te duren. Krijgt een kleine 2,0.

avatar van otherfool
Helaas niet zoveel fun in deze oude film van Roger 'corny' Corman als in enkele van zijn andere. In dit redelijk minimalistische prentje draait het om twee broers die aanspoelen op een eiland vol dames die worden aangevoerd door een oude kenau die de twee yanks liever kwijt dan rijk is. Dat geldt echter niet voor de jonge schone inheemse Mahia die als een blok voor de stoere good guy Chris valt en met hem van het eiland wil vluchten. En nadat onze blonde protagonist op opzichtige wijze heeft vastgesteld dat het meisje 18 is heeft de kloeke boy daar ook geen enkel probleem mee.

Deze tweede helft van de film dreint echter maar een beetje door, zelfs de ontsnapping van het eiland komt letterlijk niet verder dan het rif net uit de kust. Schier eindeloos gaat het door tot een dramatisch einde waarna de twee ongetwijfeld nog lang en gelukkig leefden.

1,5*.