Mike's New Car (2002)

Alternatieve titel: Mike's Nieuwe Auto

Animatie / Komedie

geregisseerd door Pete Docter en Roger Gould
met de stemmen van Billy Crystal en John Goodman

Mike heeft een nieuwe auto gekocht. Hij wil hem graag showen aan vriend Sullivan.

avatar van Metalfist
Oorspronkelijk was het de bedoeling dat de scène rond de nieuwe wagen van Mike effectief in Monsters, Inc. zat. De makers schrapten de scène echter uit de finale film, maar besloten het idee nog wel in ere te houden door er een kortfilm van te maken. Het is de eerste keer dat personages uit de main feature opdraven in een kortfilm en wie fan is van Mike & Sulley, zal hier ook weinig mis in zien. Mike heeft een nieuwe wagen, Sulley wilt meerijden en chaos ontstaat wanneer er op de verkeerde knoppen wordt gedrukt. Stelt op zich niet veel voor, maar is kwalitatief (door de animatie en het wederkeren van Billy Cristal en John Goodman) een toffe toevoeging aan het universum van Monster’s Inc.