Valley Girl (2020)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Rachel Lee Goldenberg
met Jessica Rothe, Josh Whitehouse en Peyton List

Julie is de ultieme Valley Girl uit de jaren 80. Een creatieve vrije geest. Ze brengt haar tijd door met haar beste vriendinnen die winkelen in het Galleria-winkelcentrum en plannen maken voor het seniorenbal. Dat wil zeggen, totdat ze verlieft wordt op Randy, een Sunset Strip-punkrocker. Ondanks de terughoudendheid van vrienden en familie moet Julie de veiligheid van haar wereld doorbreken en haar hart volgen.

avatar van OoM_JaN
Kleurrijke musical met een mengeling van jaren '80 punk en discomuziek. Over the top maar niet in de positieve zin helaas. Het verhaal: Julie, type mooiste meisje van de klas, met 'the hunk' van school wordt verliefd op een punkrocker: Randy. Samen fantaseren ze over een leven samen maar hun achtergronden blijken te verschillen. En dan is er het schoolbal....
De karakters zijn nogal eendimensionaal. Geen van de acteurs weet de overtuigen en het verhaal is wel erg cliché. Ook de kleding en te roze verlichting brengen niet het jaren '80 gevoel.
Aardig om te kijken maar niet meer dan dat.