Black Money (2019)

Zuid-Korea
Misdaad / Drama

geregisseerd door Ji-yeong Jeong
met Jin-woong Cho, Lee Hanee en Kyeong-yeong Lee

Openbaar aanklager Yang wordt belast met de aanklacht tegen een jonge vrouw, die op een snelweg diverse aanrijdingen heeft veroorzaakt. Een paar dagen later wordt de vrouw dood aangetroffen in haar auto. In een laatste sms’je aan haar zuster beschuldigt zij Yang van seksueel misbruik. De dood van de vrouw wordt afgedaan als zelfmoord. Om zijn naam te zuiveren start Yang zelf een onderzoek.

Gedramatiseerde reconstructie van het corruptieschandaal rondom de overname van een grote Koreaanse bank door een Amerikaans investeringsfonds, waarbij ook hooggeplaatste politici, ambtenaren en politiemensen betrokken waren. Een onderhoudende film, die wat mij betreft best een ander einde had mogen krijgen. Maar ja, ik kan de feiten ook niet veranderen.