After Truth: Disinformation and the Cost of Fake News (2020)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Andrew Rossi
met Jack Burkman, Kara Swisher en James Alefantis

Deze documentaire onderzoekt de voortdurende dreiging die uitgaat van het fenomeen "nepnieuws" in de VS, waarbij de nadruk ligt op de werkelijke gevolgen die desinformatie, samenzweringstheorieën en valse nieuwsverhalen hebben voor de gemiddelde burger, zowel in een verkiezingscyclus als in de komende jaren. Een schemerwereld waarin de waarheid volledig ondergeschikt is geraakt is aan het eigen ideaal of – vooral – het eigen gewin. Een wereld die er in al zijn hard- en smerigheid altijd al was, maar die met name door de komst van sociale media, Mark Zuckerbergs Facebook voorop, en opgepookt door Poetins Rusland geheel nieuwe dimensies heeft gekregen.