• 11.504 nieuwsartikelen

Met onder meer: Zac Efron, John Cena en William H. Macy

Gesproken taal: Engels

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Ricky Stanicky

"He's the best friend they never had."

Drie tieners branden voor de grap een huis af in de buurt. Ze schuiven de schuld op een fictief persoon voor wie ze de naam Ricky Stanicky verzinnen. 20 jaar later maken ze voor elke moeilijke situatie nog steeds gebruik van dit verzinsel. Wanneer hun vrouwen Ricky eens willen ontmoeten huren de mannen een acteur in.

avatar van max cady

max cady

Ziet er leuk uit! 7 maart op prime dus zoals het nu lijkt

avatar van Neder0001

Neder0001

Vond 'm slecht beginnen en was er al even bang voor dat het richting een onvoldoende zou gaan. Maar naarmate de film vordert begon het steeds beter te worden. Het houterige acteerwerk werd beter evenals de grappen en het verhaal. Ik verwacht niet dat deze uiteindelijk hoger dan een 5,8 zal scoren, maar heb mij er prima mee vermaakt.

avatar van devil1973

devil1973

Oh come onnn, die air-dick scene was superfunny, heb lange tijd niet meer gelachen bij films tot dat stukje, alleen daarom al sowieso een *3,5

scorsese

• 11914 berichten

Redelijke film waarin een drietal vrienden al jaren een niet bestaande vriend als excuus gebruiken. Een leuke premisse die hier een vrij typische Farrelly-film oplevert (met uiteraard aardig wat platte humor). John Cena maakt zichzelf lekker belachelijk in de titelrol. Zeker vermakelijk, maar het gaat wel wat te lang door tegen het einde.

avatar van mrkos

mrkos

Ricky Stanicky

Ja, leuk tussendoortje.

Het verhaal was origineel. 3 vrienden hebben sinds hun jeugd een fictieve vriend genaamd Ricky Stanicky waar ze jarenlang hun schuld op kunnen afschuiven, maar ook soms naartoe kunnen gaan als ze genoeg hebben van hun dagelijkse sleur. Hun vrienden, familie en collega's hebben Ricky alleen nog nooit ontmoet, totdat er geen weg meer terug is voor de vriendengroep. Ze besluiten een 'acteur' in te huren die ze hebben ontmoet in een casino en geven hem een bijbel met alle info over de zogenaamde Ricky. Alle verhalen die ze ooit over hem verteld hebben, staan in die bijbel. Maar dit gaat niet helemaal volgens plan, want Ricky vindt zijn nieuwe leven helemaal geweldig en krijgt ook nog eens een baan aangeboden bij hetzelfde bedrijf als waar de mannen werken. De groep mannen vindt dit niks, alleen kunnen ze nu nog van Stanicky afkomen? En willen ze dat uiteindelijk wel?

Zoals gezegd, leuk verhaal met af en toe een leuk grapje. De film kijkt lekker weg, maar verwacht er niet te veel van. John Cena doet het leuk als Stanicky en maakt zichzelf inderdaad soms aardig belachelijk, haha.

3 sterren.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Leuke komedie. Het verhaal is niet al te boeiend maar John Cena is erg grappig en er zitten aardig wat leuke grappen in waar ik smakelijk om heb gelachen. Soms lekker plat en absurd, maar bovenal hilarisch. Heerlijk, zo hoort een komedie te zijn. John Cena was me al eerder opgevallen in andere films en ik vind hem gewoon grappig. Ik wil meer van dit soort films met hem. Leuk man.

avatar van Waku

Waku

Komedie die het vooral moet hebben van met name John Cena die in zijn rol als ranzige comedian in een sexclub echt grappig is. Verder is "Ricky Stanicky" vrij flauw met hier en daar wat humoristische scenes die ook daadwerkelijk leuk zijn en voor een glimlach zorgen.

Tipje mijnerzijds, blijf de volledige aftiteling volgen voor een geniaal toetje.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Orgineel maar niet heel bijzonder

het is het net niet, maar wel een leuk tussendoortje

avatar van Fortune

Fortune

Best wel grappig allemaal. Vooral John Cena is heel grappig in deze film. Tegelijkertijd volgt het teveel een formule. De komedieformule. Ik zou graag een film zoals deze zien dat ze dan niet de verplichte happy end volgen want daardoor wordt de film te luchtig en te overdreven. Het hoogtepunt van de film is de besnijdenis. Alles tot aan de besnijdenis is grappig en heeft een grappige flow en daarna wordt het te flauw en ongeloofwaardig. Jammer maar wel vermakelijk en de film duurt te lang. Had wel 90 - 100 minuten gekund. Maar toch wel een komediefilm die je doet denken komedies van vroeger.

avatar van mrklm

mrklm

Na een uit de hand gelopen Halloweengrap verzonnen drie jongens Ricky Stanicky om de verantwoordelijkheid op af te schuiven. Ook al volwassenen gebruiken Dean [Zac Efron], JT [Andrew Santino] en Wes [Jermaine Fowler] Ricky Stanicky als excuus om er samen even tussenuit te knijpen. Tot ze gedwongen zijn om Ricky Stanicky letterlijk tot leven te brengen. Daarvoor roepen ze de hulp in van Rod Rimestead [John Cena], een pornoacteur die The Method gebruikt om zich in te leven in zijn rollen. Cena’s persiflage van Boy George en ‘Karma Chameleon’ is een juweeltje van slechte smaak en Zefron geeft Cena de ruimte om zich van zijn beste komische kant te zien in een Farrely-komedie in de beste zin des woords: vulgair, maar met uiteindelijk met het hart op de juiste plaats.

avatar van rep_robert

rep_robert

Bij vlagen is Ricky Stanicky absurd hilarisch en over de top zoals we van Farrelly kennen. Maar de film heeft ook een serieuze ondertoon en kent ook lange pauzes zonder grap. Dat zorgt wel voor een balans dat de personages niet alleen maar debiel zijn, maar als je de hele film door wilt lachen om die debieligheid kom je bedrogen uit. De film herft inderdaad een hart zoals hierboven vermeld wordt.

Gewoon een stabiele drie sterren film, maar de film krijgt een halfje extra omdat ik heb zitten huilen van het lachen bij de bloedserieuze William H. Macy die aan het air dicken is in deze film. Lang geleden dat een film me zo heeft laten lachen. Dat mag beloond worden.

avatar van Fluvver

Fluvver

Standaard komedie verhaal met een paar heel geslaagde grappen. Het tempo was mij net te traag waardoor telkens de sleur erin komt en je wakker wordt geschud door een geslaagde grap.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 2030 stemmen

Veel en veel beter dan je zou verwachten op basis van de trailer en gemiddelde beoordelingen her en der.

De grapdichtheid is hoog en de dialogen zijn vlot en snedig. 4 sterren!

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Natuurlijk verwacht je meer als de nieuwe komedie uitkomt van Peter Farrelly - komedie master .

Het concept is prima de uitwerking eigenlijk ook wel , maar waarbij het schater lachen was bij zijn ( hun ) vorige werk , heb ik zeker weer gelachen . Maar niet zoals kingpin uit hun glorie tijd .

Cena haalt alles uit de kast . Maar kan de boel niet redden .

De speelduur was ook veel te lang voor een komedie als deze .Ik heb me geamuseerd.

Vandaar 3*.

avatar van redfish71

redfish71

Net op Prime gekeken.

Leuke film voor mannen die precies levert wat je verwacht. Redelijk veel gelachen en John Cena levert puik werk.

7/10

avatar van orko82

orko82

John Cena is best grappig als hij zichzelf niet te serieus neemt. Goeie kop ook. Vermakelijke film, had 15 minuten korter kunnen duren.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

'Ricky Stanicky' (2024) heeft de overdaad aan piemelgrapjes die je verwacht van één van de Farrelly Brothers. Maar op zichzelf is het een hilarisch uitgangspunt dat een vriendengroep hun imaginaire vriend gebruikt om hem de schuld te geven van hun eigen fouten. Totdat method actor Ron Rimestead (John Cena) opduikt om deze mythische Ricky Stanicky vorm te geven. Hilariteit alom. Bij vlagen moest ik schaterlachen om bijvoorbeeld de masturbatievoordrachten van Ron Rimestead of de besnijdenisscène. Sowieso blijkt oud-worstelaar John Cena een stuk grappiger dan je misschien van hem zou verwachten. Met zijn drag-kostuums of juist zijn stoïcijnse overtuiging dat hij een soort survivalexpert is als Bear Grylls. Helaas blijft ''Ricky Stanicky' (2024) veilig binnen de lijntjes kleuren en de onsympathieke karakters mogen nooit écht gemeen worden. Het grote misverstand leidt tot een tamme pay-off die ik tijdens het schrijven van deze recensie eigenlijk al ben vergeten.