• 8.985.838 stemmen

Deadwater Fell (2020)

Drama / Misdaad | Miniserie

Show titel: Deadwater Fell

Genre: Drama / Misdaad

Ontwikkeld door: Daisy Coulam, David Tennant, Emma Kingsman-Lloyd en Karen Wilson

Met: David Tennant, Anna Madeley en Cush Jumbo

Datum van release: vrijdag 10 januari 2020

Eerst uitgezonden op: Channel 4 (Verenigd Koninkrijk)

Plot Deadwater Fell

Na een feestelijke dag in het Schotse dorpje Kirkdarroch gaan de inwoners tevreden naar bed. Maar die nacht breekt er een fatale brand uit in de woning van huisarts Tom en zijn gezin. De verslagenheid is groot, vooral bij hun naaste vrienden. Dan vindt de politie ook nog sporen die erop wijzen dat het hier niet om een ongeluk gaat.

10 januari 2020 (45 minuten)

17 januari 2020 (48 minuten)

De verslagenheid in de dorpsgemeenschap is groot als blijkt dat zich een gezinsdrama heeft afgespeeld. Al meteen na de begrafenis wordt duidelijk dat iedereen Kate verantwoordelijk houdt voor de gruwelijke gebeurtenissen. Na de terugplaatsing van de embryo's besluit Jess Steve op te biechten wat er tussen haar en Tom is voorgevallen. Dan meldt zich een getuige met een zeer belastende verklaring.

24 januari 2020 (46 minuten)

Op het politiebureau wordt Tom ondervraagd over wat er zich die fatale nacht heeft afgespeeld, maar die geeft geen opheldering van zaken. De relatie tussen Steve en Jess wankelt na haar bekentenis. Toms ware aard komt naar boven als hij zowel zijn moeder als zijn advocate onder druk zet. Dylan gaat na zijn valse verklaring gebukt onder schuldgevoelens en Steve krijgt een therapeut toegewezen.

31 januari 2020 (48 minuten)

Op een benefietbijeenkomst voor de herdenkingstuin komt het tot een confrontatie met Tom. Als uitkomt dat Steve met de getuigenverklaringen heeft gesjoemeld, is de ontzetting groot. De relatie tussen Steve en Jess staat op knappen, en dat heeft grote invloed op het gezin. Tom vertelt Jess het schrijnende verhaal van zijn jeugd, en Carol verkeert in grote gewetensnood.

avatar van AniSter

AniSter

• 1970 berichten

Matig. In de eerste helft leek het eerst wat te worden, maar in de tweede helft zwakte het geheel af en werd zelfs saai. Vond de acteerprestaties ook tegenvallen. Voorspelbaar einde.

avatar van Toontje G

Toontje G

Het is een lange zit 4 afleveringen achter elkaar maar dan toch wel de moeite waard om naar te kijken.

avatar van des1

des1

Grappig. Ik zag gisteren de laatste twee afeveringen. Dat zou bjna volstaan, omdat het zich nu anders ontwikkelt voor je geestesoog bij gebrek aan de eerdere informatie. Maar het kan wel. Want alles komt toch voorbij dat relevant is. Bij Tennant, die een enorme creep kan neerzetten, heb je een beetje (veel) wat Stephen King van Jack Nicholson vond in The Shining: vanaf het begin zie je dat de man niet spoort.

avatar van knoflikari

knoflikari

Een feestelijke dag in een idyllisch Schots dorpje eindigt met een fatale woningbrand. Een moeder en drie kinderen komen om, maar de vader overleeft ternauwernood. Het lijkt er al snel op dat hier sprake is van een gezinsdrama.

De slachtoffers gingen veel om met een bevriend koppel. De vrouwen werkten samen op dezelfde school.

Dee miniserie blinkt uit in zijn psychologische sfeertekening met volop onderhuidse spanningen en frustraties.

Daarom heb ik heb ook in één adem uit kunnen zien, omdat het me bleef fascineren. Daarnaast kan Tenant van die meesterlijke karakters neerzetten, waarvan je weet dat er wel iets mee aan de hand moet zijn.