El Silencio de la Ciudad Blanca (2019)

Alternatieve titels: The Silence of the White City | Twin Murders: The Silence of the White City

Spanje
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Daniel Calparsoro
met Belén Rueda, Javier Rey en Aura Garrido

Vitoria-Gasteiz, Baskenland (noorden van Spanje). Forensisch psycholoog Unai López de Ayala is met verlof sinds de recente dood van zijn zwangere vrouw bij een auto-ongeluk een jaar geleden. Hij keert echter terug bij de politie nadat er opnieuw een paar lijken zijn opgedoken, net als 20 jaar geleden. Tasio Ortiz de Zarate, een voormalige tv-presentator van een mysterieshow werd gearresteerd voor deze reeks identieke misdaden. Tasio beweerde echter altijd onschuldig te zijn. Samen met zijn partner Estíbaliz Ruiz de Gauna en plaatsvervangend chef Alba Díaz de Salvatierra onderzoekt Unai de zaak en de moorden die hierop volgen...

Zelden zo'n hap snap, hak op de tak verfilming gezien van een boek dat schijnbaar zeer de moeite waard is.

Verwarrende film. In de nachtdienst gezien en ik was moe. Mogelijk hielp dat ook niet mee.

avatar van umbra
Fijne Spaanse thriller die de spanning er toch voldoende inhoudt. Nergens echt vernieuwend ofzo, maar desondanks is ie boeiend van begin tot eind, met een fijne psychopaat/killer, die er een interessante modus operandi opna houdt.

avatar van Luudje10
De film moest een beetje op gang komen maar werd op een gegeven moment wel spannend. Jammer dat de facelift een beetje mislukt is van Belen Rueda. Was vroeger een lekker ding

Het boek gelezen, zeer van onder de indruk. De film.... het is dat ik de verhaallijn ken maar ik kan me niet voorstellen dat je de film kan volgen als je het boek niet hebt gelezen. Jammer... ze hadden er beter een serie van kunnen maken. Dit boek was niet in 1 film te vangen.

avatar van david bohm
Onderhoudende en degelijke film van Spaanse bodem. De beelden van de groene en bergachtige omgeving van Álava zijn bijzonder fraai. Het verhaal is wel interessant en lijkt wat teveel te willen vertellen. Zo zijn er wat zijplotjes die op zich interessant zouden kunnen zijn maar waarmee niks gedaan wordt.
Al met al onderhoudend maar geen aanrader.