The English Game (2020)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Sport
281 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Tim Fywell en Birgitte Stærmose
met Edward Holcroft, Kevin Guthrie en Charlotte Hope

Miniserie over het ontstaan van de populaire voetbalsport zoals we die nu kennen. In het Engeland rond 1870 sluiten twee voetballers van rivaliserende partijen een verbond waardoor de elitaire sport toegankelijk wordt voor de massa. De twee voetballers aan weerszijden van een klassenverdeling veranderen hiermee het spel - en Engeland - voorgoed.

Van Julian Fellowes, de maker van 'Downton Abbey' en scenarist van 'Gosford Park'.

avatar van booyo
Zeer slap verhaal. Zeer matig acteerwerk.

Had een totstandkoming van het moderne voetbal verwacht, maar kreeg een soap-achtig-drama voorgeschoteld. Helaas.

avatar van james_cameron
Onweerstaanbare miniserie over de opkomst van het betaald voetbal in het Verenigd Koninkrijk in 1870. Laat die omschrijving je niet tegenhouden: ik heb niets met voetbal. Feitelijk gaat dit meer over de klassenstrijd van weleer. Van de makers van Downton Abbey; fans van die serie kunnen blind toehappen. De personages en intriges zijn hier al net zo meeslepend. Prachtig gespeeld door de hele cast en erg mooi in beeld gebracht.

avatar van BarryEgan
Deze kun je overslaan, melodramatische troep en elk personage stelt zich elke aflevering aan. De hele serie zit vol met ongeloofwaardige toevalligheden die in aflevering 1 al vermoeiend zijn.

Had graag een David Simon-versie van dit onderwerp gezien, dit was ronduit vervelend.

1 diggie omdat ik in coulante bui ben.

Mooi gemaakte serie over de klassenstrijd in engeland. Vooral de beelden zijn prachtig, verhaal kabbelt een beetje voort