The English Game (2020)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Sport
281 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Birgitte Stærmose
met Edward Holcroft, Kevin Guthrie en Charlotte Hope

Miniserie over het ontstaan van de populaire voetbalsport zoals we die nu kennen. In het Engeland rond 1870 sluiten twee voetballers van rivaliserende partijen een verbond waardoor de elitaire sport toegankelijk wordt voor de massa. De twee voetballers aan weerszijden van een klassenverdeling veranderen hiermee het spel - en Engeland - voorgoed.

Van Julian Fellowes, de maker van 'Downton Abbey' en scenarist van 'Gosford Park'.