ad
  • 8.185.099 stemmen

The Killing of Two Lovers (2020)

Drama | 85 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Robert Machoian

Met onder meer: Clayne Crawford, Sepideh Moafi en Chris Coy

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over The Killing of Two Lovers

David en zijn vrouw Nikki maken een moeilijke periode door. Ze geven elkaar de tijd en ruimte om na te denken over hun relatie en leven. David ziet dit echter niet zo zitten en wil alleen maar zijn huwelijk, waaruit vier kinderen voortvloeiden, redden. Nikki daarentegen gaat een nieuwe relatie aan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van schumacher

schumacher

Dat is zo'n film waar je voor moet zijn.

Ik vond er niks aan en snel afgezet ook.

Saai en er gebeurt in feite nauwelijks wat.

Leuter film.

avatar van Fortune

Fortune

Verwarrend einde. Was dit nou een happy end?

BBarbie

De onderhuidse spanning is continu voelbaar in dit intense familiedrama over een huwelijkscrisis. Dat is niet alleen de verdienste van regisseur Robert Machoian, maar ook van de sterk presterende cast die naturel overkomt. Een simpele, maar krachtige film.

avatar van De filosoof

De filosoof

Buitengewoon mooie en sterke film die op zeer realistische wijze het drama van het leven laat zien. De film is bijzonder in z’n gerichtheid op de anticipatie in plaats van de uitkomst en brengt effectief de spanning over van het dreigende lot dat boven David en de anderen hangt terwijl ze het juiste willen doen. Ook als 2020 een normaal filmjaar zou zijn geweest dan was dit een van de beste films van het jaar en waarschijnlijk de beste in het dramagenre.

Niet aan mijn besteed en dan ook nog dat lelijke 4:3...

avatar van mrklm

mrklm

David [Clayne Crawford] doet er alles aan om het vertrouwen van echtgenote Nikki [Sepideh Moafi] terug te winnen zodat ze weer samen kunnen wonen. Hij probeert het vooral zijn kinderen naar de zin te maken, maar wanneer hij ontdekt dat Nikki regelmatig contact heeft met David [Chris Coy] kan hij zijn jaloezie echter nauwelijks bedwingen. De desolate locaties versterken het gevoel van isolement en er is een intrigerend begin en een schokkende wending tegen het einde. Maar Machoian gebruikt teveel overbodige shots van David achter het stuur of aan de wandel om de film te rekken.

avatar van Fransman

Fransman

BBarbie schreef:

Helemaal mee eens. Kan het niet beter verwoorden. Alleen het slot vond ik nogal verwarrend en voor meer dan één uitleg vatbaar. Dat is wat mij betreft een zwaktebod. En die vreemde geluiden die je voortdurend hoort als David in beeld is kon ik ook niet duiden.