Paradise Drifters (2020)

Nederland

geregisseerd door Mees Peijnenburg
met Tamar van Waning, Jonas Smulders en Bilal Wahib

De jong volwassenen Lorenzo, Chloe en Yousef staan op straat wanneer het vangnet van de Jeugdzorg wegvalt. Noodgedwongen beginnen ze aan een reis naar het zuiden van Europa die moet leiden naar een beter leven. Het wordt een overlevingstocht op zoek naar verbinding en geborgenheid. In de periferie van de samenleving vechten ze zich een weg naar liefde en genegenheid. De tocht is een kat- en muisspel tussen de drie. Ze wantrouwen en gebruiken elkaar om hun eigen doel te bereiken.

• Vanaf 3 september in de bioscoop

Paradise Drifters is geselecteerd voor het filmfestival in Berlijn. Het (lange) speelfilmdebuut van Mees Peijnenburg draait er als onderdeel van het Generation 14plus-programma. De wereldpremière vindt een krappe maand daarvoor plaats in Rotterdam.

Actie! Op de set van Paradise Drifters - Filmkrant

EDIT: Vanaf 3 september in de bioscoop (Gusto Entertainment)