ad

Romantiek | 90 minuten

Genre: Romantiek

Geregisseerd door: Eric Bross

Met onder meer: Italia Ricci, Peter Porte en Vincent Riotta

IMDb beoordeling: 6,3 (878)

Releasedatum: 27 juli 2019

• Videoland Bekijk via Videoland

Over Rome in Love

Vanwege privéomstandigheden heeft Amelia Tate haar droom om professioneel actrice te worden opgegeven. Toch doet ze mee aan de open casting voor de hoofdrol in de aankomende remake van ‘Roman Holiday’. Ze krijgt de rol en vertrekt naar Rome, maar ze moet alles geheimhouden tot de eerste persconferentie. Daar aangekomen ontmoet ze de Amerikaanse freelance journalist Philip Hamilton, die bijklust als portier en ober, terwijl hij aan zijn eerste boek werkt. Als Philip de taak krijgt een exclusief stuk te schrijven over de mysterieuze onbekende die de hoofdrol heeft gekregen in ‘Roman Holiday’, ontdekt hij al snel dat het om Amelia gaat. De twee brengen meer tijd met elkaar door en er ontstaat een romance.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Jonathan Lyman

Vincent Viverito

avatar van cornelis2

cornelis2

Ik geef toe we hebben deze gekeken vanwege de leuke plaatjes van Rome. En zelfs daarin was ik teleurgesteld want dezelfde plaatjes kwamen steeds weer langs, Colosseum e.d. Maar Piazza Navona met het standbeeld door Bernini werd toen niet gerestaureerd, dus dat hebben we nu beter kunnen zien. Terug naar de film: houterige vertolkingen van de beide hoofdrolspelers. En trouwens niet alleen van hen, degene die de filmregisseur speelde bakte er ook weinig van. Bovendien, een voorspelbaar verhaaltje en een voorspelbaar einde maken dit geen aanrader. De waardering op Imbd is (weer) te hoog.

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Net als cornelis2 trok ons de Italiaanse sfeer en beelden. Italia Ricci en Vincent Riotta vond ik erg gepassioneerd spelen. De rest soms wat gemaakt. Geen hoogvlieger, maar zeker wel een leuke door de weekse relaxte film samen met je vrouw op de bank. Het hoeft ook niet altijd gruwelijk, gewelddadig en stressvol te zijn immers

Een 5,5 voor de film, een half puntje er maar bij voor de Italiaanse herinneringen die hij naar boven bracht.

De waardering op IMDb (6.3 momenteel) vind ik dus prima. Niet slecht, zeker niet goed dus voldoende.

Veelal is m.i. de waardering op Moviemeter juist te laag. Film kijken is toch laten meevoeren en beleven en niet elke seconde kritisch bekijken?