Enemy Lines (2020)

Verenigd Koninkrijk
Oorlog

geregisseerd door Anders Banke
met Ed Westwick, John Hannah en Corey Johnson

November 1943. Een Brits commandoteam werkt samen met een Amerikaanse officier tijdens een geheime missie in Polen. Ze trekken door de Poolse wildernis met de bedoeling de gezochte Poolse wetenschapper Fabian te ontvoeren. Van Fabian is bekend dat hij informatie heeft over geheime innovaties die van vitaal belang zouden zijn voor de geallieerden.

avatar van schumacher
Mja, niet mijne dada.
Sleepte mij niet mee, boeide me ook niet.

avatar van knusse stoel
Helaas voor degenen die de film niets vinden (o.a. vriendin maar die houdt sowieso niet veel van oorlogsgeweld) maar ik heb mij prima vermaakt. Enige negatieve was het bootje waarin ze naar de Poolse kust voeren, het leek alsof dit een klein nep-bootje in een bad met golven was. Voor de rest waren de settings prima.
Ook het acteren en het verhaal was goed genoeg. De acteurs spraken de taal die ze thuis ook spraken, dus Duits, Engels, Pools en Russisch. Dat is vaak iets waar ik mij aan kan ergeren, bv een Russische film met Engelstalige acteurs, dat 'bekt' niet goed.
"Enemy Lines" levert voldoende spanning op en is goed genoeg om de kijker(s) een actieve anderhalf uur voor te schotelen. Een 7-.

avatar van joolstein
Ach, het was best oké. Dit was het uit Tweede Wereldoorlogsfilms bekende verhaal over een gevaarlijke missie achter de vijandelijke linies. Ditmaal volg je één Pools-Amerikaanse soldaat en een stel Britse soldaten in Polen om een ​​raketwetenschapper te halen. Nu zijn er meerdere betrokken partijen (Russen, Duitser en Amerikanen) die de wetenschapper willen hebben en dit had best wat spannender gekund. Vooral minder leidingsgevers en meer het Russische gedeelte, had voor meer spanning kunnen zorgen. Ook een rare keuze was om met de partizanen ten strijden te trekken terwijl je het belangrijke sleutelfiguur ook meeneemt? Wel aangenaam was dat iedereen zijn eigen taal sprak. Daarom is dit verder een aardige wegkijk-oorlogsfilm die niet zo intens wordt als de missie impliceert, hoewel ze dit met het grotere achterliggende verhaal van de wetenschapper misschien wel graag hadden gewild.

avatar van Luudje10
Wat een amateuristische film. Met wat bootjes in een bak water. Tevens de film die ik gezien heb was alles nagesynchroniseerd. Ben een fan van oorlogsfilms maar deze was niet best.

Geen budget vermoord deze film.