De Veroordeling (2020)

Nederland
Biografie / Drama

geregisseerd door Sander Burger
met Fedja van Huêt, Yorick van Wageningen en Lies Visschedijk

Televisiejournalist Bas Haan (Fedja van Huêt) creëert zijn eigen monster wanneer hij in zijn onderzoek naar de Deventer moordzaak steeds meer in het kamp wordt gezogen van degenen die ‘de klusjesman’ van moord beschuldigen. Een media-hetze is het gevolg waardoor het leven van de klusjesman en zijn vrouw verandert in een ware nachtmerrie. Onthutst door deze 'trial by media' besluit Bas de complotten te bestrijden met de feiten, maar tot zijn frustratie blijkt de beeldvorming sterker dan de werkelijkheid. Is er iemand ten onrechte veroordeeld door de rechter of is er juist sprake van een onschuldig slachtoffer?

September Film zal de film in 2020 in de Nederlandse bioscopen uitbrengen.

Acteur Mark Kraan speelt de rol van Ernest Louwes.