The Spy (2019)

Frankrijk
Biografie / Drama
319 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Gideon Raff
met Sacha Baron Cohen, Noah Emmerich en Hadar Ratzon Rotem

Het waargebeurde verhaal van de Israëlische meesterspion Eli Cohen. In de jaren 60 weet hij in de Syrische high society te infiltreren en zich omhoog te werken tot politieke rangen. Geleidelijk aan krijgt hij echter meer en meer moeite om zijn dubbelleven geheim te houden.

avatar van centurion81
Wel heel erg benieuwd naar! Lijkt interessant en Sacha Baron Cohen in een serieuze rol.

Het verhaal komt mij zo bekend voor?? is er al niet een film over gemaakt?

Deze wellicht, maar dit is een andere spion: The Angel (2018)

Of je moet deze film gezien hebben:
The Impossible Spy (1987)

Eerste aflevering was niet erg hoopvol, met name het stupide Engels met zwaar Hebreeuws accent helpt niet.

En verder idd allemaal al eens eerder gezien.

avatar van paas
6 afleveringen in 2 dagen en doorheen gejaagd. Toppertje...

avatar van DreamTech
goed hoor indrukwekkend ook in 2 dagen gekeken !!

Absolute topserie!! En omdat het waargebeurd is, maakt het nog meer indruk. Bovendien top geacteerd door Sascha Baron Cohen.

kos schreef:

En verder idd allemaal al eens eerder gezien.

Dat wat betreft het accent blijft eigenlijk de hele speelduur vermoeiend, maar verder idd best ok uitgevoerde serie, met name de laatste afleveringen.
Cohen is ook echt een prima vondst in deze rol.

Superdrama. Cohen speelt heel overtuigend zijn rol als spion. Even wat anders dan Borat of de Dictator. Lekker oosters sfeertje alles mag zolang niemand iets ziet of hoort. Soms lijkt de film wat te verzanden bij zijn vrouw die moeite heeft met de tergende onzekerheid van zijn positie. Geeft wel een extra dramatisch tintje. Ik heb in 2 keer de afleveringen gezien. 5 points ?

De miniserie was erg overtuigend ondanks die vreselijke Sacha Baron Cohen die het hier best aardig deed.

avatar van Flat Eric
My name is Thaabet, Kamel Amin Thaabet

Indrukwekkende serie waarbij ik op momenten echt op het puntje van mijn bank zat. Gebaseerd op ware feiten dus dan doet het me meer dan een reguliere James Bond film.
Een klein inkijkje in de werkwijze van de Mossad en het spionnen leven. Heftig, je moet echt over stalen zenuwen beschikken wil je dit volhouden. Het leven wordt een groot toneelspel of neemt het toneelspel jouw leven over?
De eerste paar minuten van de eerste aflevering moest ik er even inkomen omdat ik steeds aan de komische personages van Sacha Baron Cohen moest denken. Maar gelukkig overtuigde hij mij heel snel met zijn spel. De decors inclusief auto's en kleding was prima en samen met het opvallend gedempte kleurenpalet zat ik helemaal in de jaren 60.