Tall Girl (2019)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Nzingha Stewart
met Ava Michelle, Griffin Gluck en Luke Eisner

De 16-jarige Jodi, die 1,90 m lang is, en heeft moeite met haar lengte. Ze moet leren te omarmen wat haar anders maakt. Ze heeft nog nooit een vriendje gehad. Dat zou kunnen veranderen wanneer er een lange uitwisselingsstudent op haar school komt...

Redelijke film over een tienermeisje die het langste is van de hele school. Een beetje het verhaal van het lelijke eendje verpakt in een highschool-movie (waarbij het eendje vooral zichzelf moet accepteren). Niet bepaald een origineel uitgangspunt en ook het verloop is voorspelbaar. De personages en hun verhoudingen onderling zijn nog wel leuk. De humor is vaak geforceerd en daardoor niet grappig. Vervelend wordt het niet, maar 3.0 sterren zou net te veel zijn.

Dit is wel mijn genre, heb dus ook veel van dit soort films gezien en het is er een die perfect in het lange lijstje van tienerdrama's past. Er zitten bijzondere elementen in, zoals het lang zijn, wat verfrissend werkt. Het eind was standaard, maar toch wist ik ervoor niet zeker met wie ze zou eindigen. Al met al toch een 3,5, zeker omdat het een Netflix film betreft. Die zijn meestal minder sterk in het maken van films zoals deze.

avatar van mjk87
Best sympathiek nog wel, vooral de personages. Die zus is lief, net als de vader, vooral een mooi moment als hij piano gaat spelen. Maar verder veel te voorspelbaar waardoor de film niet echt weet te boeien en wat langdradig wordt. Alle verwikkelingen interesseren dan ook niet omdat je weet dat aan het eind een en ander wel weer anders zal worden. Jammer, want qua sfeer was dit best oké. 2,5*.

avatar van macrobody
Mijn vrouw wil het liefst films met weinig bloed, niet te veel nadenken en als het kan ook een beetje "feel good" aan het einde. Check, check, check.
Het thema is pesten op school en is best in een aardig jasje gestopt. Ik bleef toch zeker 100 minuten geïntrigeerd kijken naar die lange.

avatar van Jeilloc
Cliché na cliché na cliché. Kort samengevat: typische Netlfix tienerfilm. Wel oké voor een keer. Geen voldoende.

avatar van rep_robert
Origineel is het niet. Er zijn al tig films geweest waarin een jongen of meisje iets heeft waardoor hij/zij niet populair is. Dit keer is het meisje erg lang. Een nieuwe invalshoek, maar voor de rest dient het qua plot niet heel erg veel nut.
Maar eigenlijk maakt dat me niet zoveel uit, want de film is gewoon met enthousiasme gemaakt. De hoofdrolspelers zijn bijzonder likeable en zelfs de knappe zus is leuk (en dit keer niet alleen om naar te kijken, maar ook qua karakter).

Geen bijzonderheden te vermelden. Maar ik kan de film gewoon niet slecht noemen. Als je een film maakt die al een triljoen keer is gemaakt, dan is het enige dat je kan doen zorgen dat het onderhoudend blijft en je met de personages mee kan leven. En daar is de film in mijn ogen in geslaagd!

avatar van Grindhouse62
Leuk voor tussendoor en dat was vanavond dus. Hebben dus ff zitten Netflixen. Onschuldige lieve komische film over een jonge meid die steeds geconfronteerd wordt met haar lengte. Mijn vrouw en ik vonden het een aangename film om naar te kijken. Een 3.0

avatar van Brabantze
Wel leuk voor tussendoor....

avatar van Shadowed
Mwa high-school.

Weer een mindere toevoeging van Netflix op het high-school genre die eigenlijk vooral te zoet in elkaar gestoken zit. Terwijl het concept nog wel verdienstelijk is, en een meid die te lang is en daardoor wordt gepest heb ik ook nog niet ergens gezien meen ik.

Filmpje is vlot in elkaar gestoken in ieder geval. Puur vermaak eigenlijk, en ik ben dol op high-school dus bij mij gaat het er extra lang in. Maar de film vervalt ook geen moment in trage of dromerige stukken en blijft vooral straight-to-the-point wat wel fijn is voor de ervaring.

Film kent ook bij vlagen een niet al te sterk uitgedacht script. Geen enkele jongen op de hele school die boven de 185 centimeter uitsteekt? Ik vind het toch wel vreemd, maar goed, dat zijn minimale punten. Idee is wel leuk namelijk, al had ik graag iets meer focus gezien op hoe Michelle nu precies zo lang is geworden. Er wordt even verwezen naar de conditie maar voor de rest was dat het wel.

Michelle zelf doet het ook leuk, kende haar als actrice nog niet maar ze is best solide. Carpenter doet ook vrolijk mee, iets te veel een type maar het is goed. Paar andere bekende koppen zoals die van Zahn. Eisner heeft duidelijk moeite met het accent maar is ook best verdienstelijk. Vond Gluck toch wel het beste uit de hele film.

Fijne is dat voor een groot deel de boodschap er niet al te dik op ligt. Ja ja be proud of yourself we kennen het, en daarom alleen maar leuk dat er niet te veel voor werd weggelegd. Jammer dat er in de finale dan weer zo'n speech moet komen die de boodschap er plots wel weer in moet drukken. Dit soort scenes heb ik nooit zien werken.

Voor de rest ook een voorspelbare en brave loop. Geen enkele vernieuwing in het verhaal buiten het lange-meid concept. Eigenlijk een uitermate brave film denk ik zo. Typische Netflix-filler voor een zaterdagavond of iets dergelijks.