Invader ZIM: Enter the Florpus (2019)

Alternatieve titel: Invader Zim

Zuid-Korea / Verenigde Staten
Animatie / Actie

geregisseerd door Young Kyun Park, Jhonen Vasquez en Hong-Seung Yoon
met de stemmen van Richard Steven Horvitz, Andy Berman en Rodger Bumpass

Zim ontdekt dat zijn almachtige leiders nooit de intentie hebben gehad om naar de aarde te komen. Hij keert terug voor fase twee van zijn boosaardige plan om de blauwe planeet te veroveren. Hij verliest echter het vertrouwen in zichzelf voor de eerste keer in zijn leven. Dat wordt de grote doorbraak waar zijn menselijke aartsvijand Dib altijd heeft op gewacht. Deze laatste is nu vastbesloten Zim te ontmaskeren.

avatar van moviefreak 13
Hier heb ik nu eens echt van genoten. Alles wat de serie z'n cultstatus bezorgde is nog steeds aanwezig. De humor is nog steeds fantastisch. De stemacteurs (van de originele versie) zijn allemaal terug. De animatie is wel wat gemoderniseerd maar dat was ik al snel gewend. En het heeft nog steeds een donker tintje. Ik was in het begin wel even bang dat dit gewoon een verfilming van de strips zou zijn maar dit was gewoon om het plot in gang te zetten. Ik weet niet of dit ook zo leuk is als je niet bekend bent met de serie maar ik heb er in ieder geval erg van genoten. Hopelijk is dit niet het laatste dat we van invader zim zien.