Between Two Ferns: The Movie (2019)

geregisseerd door Scott Aukerman
met Zach Galifianakis, Lauren Lapkus en Ginger Gonzaga

Zach Galifianakis heeft er altijd van gedroomd een ster te worden. Wanneer Will Ferrell de serie 'Between Two Ferns' echter ontdekt en deze op 'Funny or Die' plaatst, loopt de reputatie van Zach een deuk op. Zach en zijn crew trekken er vervolgens op uit om een reeks beroemdheden te interviewen en zijn imago op te krikken.

avatar van Shinobi
Wauw, dat hier een film van is gemaakt. Ik weet alleen niet of dit zo leuk zal zijn als de droge shorts.

avatar van John Milton
Ik had er zo weinig van gezien (herkende pas wat het was bij de thumbnail van de trailer) dat ik geen idee heb of ik dit leuk ga vinden. Is dat roast idee niet nogal dunnetjes om een film van te maken (nota bene met Will Ferrel)?

Kijk jij eerst maar Shinobi, JM wacht nog even de eerste geluiden af.

Aardige film die een soort nep-documentaire is met een kijkje achter de schermen van het interview programma van Zack Galifianakis. Mede door de opzet is het nogal fragmentarisch en kijkt het geheel eerder weg als een soort sitcom. De humor is afwisselend flauw tot soms best grappig (voornamelijk de interview-fragmenten zijn het leukst). Kijkt gemakkelijk weg vanwege de korte lengte en uiteraard de vele cameo's van bekende acteurs.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Best wel vermakelijk, alhoewel het meer aanvoelt als korte komische sketches en maar half als een echt verhaal is het wel leuk om te zien hoe veel plezier de acteurs er duidelijk in hadden. Het plotje is natuurlijk maar flinterdun en de woordgrappen geven de meeste invulling. De film had niet langer moeten duren, zelfs deze speelduur voelde soms nog lang aan, uurtje had voldoende geweest.

avatar van Bob Gray
De korte filmpjes die je op YouTube kunt vinden zijn vaak erg geestig, deze hele film is volstrekt overbodig

avatar van MH040
Ik vind Zach Galifianakis doorgaans erg grappig en ben ook fan van de Between Two Ferns serie, maar deze film is niet goed. De Between Two Ferns interviews in de film zijn zoals gebruikelijk grappig, maar als je die weglaat blijft er niets over. Slap verhaaltje, nietszeggende personages,... en de ooit zo leuke Will Ferrell lijkt het ook kwijt te zijn. Zoals hierboven al vermeld: volstrekt overbodige film, die Zach Galifianakis ongetwijfeld wel een dikke cheque heeft opgeleverd. Beetje zoals Ricky Gervais’ David Brent: Life on the Road.

Leuk.

Film kent inderdaad dezelfde opzet als de David Brent/The Office film. Het is uiteraard meer van hetzelfde, alleen binnen een iets ander kader. De originele shows zijn redelijk kort en hoewel leuk, ook wat triviaal. Ze zijn eigenlijk te kort om veel indruk te kunnen maken, dan werkt het in een film toch iets beter.

Nadeel is dat je niet 80 minuten interview kan tonen, dus moet er ook nog wat verhaal bij. Dat stelt uiteraard niet veel voor, maar deze film wil gelukkig ook niet anders dan een volbloed comedy zijn. Zo valt er tussendoor toch ook nog best wat te lachen.

Maar uiteraard zijn de interviews het leukst. Allicht best dat je de originele show al kent, omdat Galifianakis' humor toch wat gewenning nodig heeft, maar de botte vragen zijn absoluut geniaal. Vooral tijdens de outtakes op het einde blijkt dat de geinterviewden er verder ook veel plezier in hebben, maakt zo'n mensen toch altijd iets sympathieker.

't Is allemaal erg eenvoudig, maar ook gewoon erg grappig. Voor liefhebbers van de show die niet gaan zeuren over "'t is niet veel meer dan een lange aflevering".

avatar van johan_sb2
Uiteindelijk zijn de bloopers het leukst, en dat kan niet de bedoeling zijn.

avatar van jeroentjuhhhhh
Wie bekend is met de awkard deadpan humor van Galifianakis uit de (zeer populaire) internetserie Between Two Ferns, zal niet teleurgesteld zijn in de vertaling naar een feature length presentatie. Toch wel een format die vaker succesvol is gebleken (online), bijvoorbeeld de minstens even grappige Eric Andre Show, die nog wel een stuk absurdistischer is. Zach toont zich in ieder geval capabel genoeg om het helemaal in z'n eentje te dragen!

avatar van macrobody
Beetje overbodige film. De meest hilarische stukjes komen pas na de film. Toch nog even tranen met tuiten kunnen lachen.