Waiting for Anya (2019)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Ben Cookson
met Noah Schnapp, Thomas Kretschmann en Frederick Schmidt

Het is de Tweede Wereldoorlog en een jonge herder genaamd Jo ontdekt een gevaarlijk geheim: Joodse kinderen worden uit het door de nazi's bezette Frankrijk naar het veilige Spanje gesmokkeld. Wanneer Duitse soldaten de stad in gaan, wordt het veel moeilijker. Jo, zijn grootvader Henri en medeplichtigen, Benjamin en de weduwe Horcada, bedenken een plan om de kinderen over de grens te krijgen. Het plan vereist dat de hele stad de kinderen helpt ontsnappen en vertrouwt erop dat de Duitse soldaten niet opmerken wat er gebeurt. Maar als ze worden gepakt, zal hun leven niet de moeite waard meer zijn om te leven.