The Virtues (2019)

Verenigd Koninkrijk
Miniserie, 4 delen

geregisseerd door Shane Meadows
met Stephen Graham, Helen Behan en Frank Laverty

Joseph heeft geen directe familie meer om voor te leven en wordt achtervolgd door een verleden dat hij al tientallen jaren probeert te vergeten. Met een dikke kater loopt hij weg van zijn huidige leven en stapt op een boot naar Ierland om te vechten tegen wazige, angstwekkende herinneringen aan een kindertijd die hij heeft doorgebracht in het zorgsysteem. Joseph herenigt zich met de ongelovige Anna, de zus die hij sinds zijn jeugd niet meer heeft gezien. Anna overtuigt haar behoedzame echtgenoot Michael om Joseph te laten blijven en hem werk te geven in het familiebedrijf.