The Unauthorized Bash Brothers Experience (2019)

Alternatieve titel: The Lonely Island Presents The Unauthorized Bash Brothers Experience

Muziek / Komedie

geregisseerd door Akiva Schaffer en Mike Diva
met Andy Samberg, Akiva Schaffer en Stephanie Beatriz

Een parodie die 80s baseballhelden Jose Canseco en Mark McGwire herwerkt tot rappende popmuzikanten. In dit alternatieve universum heeft het duo naast hun sportcarrière en jetset-status ook nog een album opgenomen. De twee brengen een visueel gedicht waarin ze rappen over hun leven, hun sportieve problemen en hun jeugd.

The Lonely Island op pad.

Zelfs zonder de twee personages te kennen die deze film parodieert is dit een makkelijk te volgen en geslaagde film. Allicht voegt het nog wel wat toe als je de echte Jose Canseco en Mark McGwire kent, maar baseball boeit me nu eenmaal niet zo, dus ga ik mij er verder ook niet in verdiepen.

Deze film brengt een mix van parodie en rechtlijnige comedy, in combinatie met een hoop muzikale intermezzos. Het idee is dan ook dat de twee naast hun sportcarriere nog een rap album opgenomen hebben. Met Samberg en Schaffer in de voornaamste rollen weet je ongeveer wat je mag verwachten, althans, als je vertrouwt bent met hun Lonely Island opzet.

Het leuke aan The Lonely Island, zeker in vergelijking met soortgelijke acts, is dat ze naast humor ook nog een zekere geloofwaardigheid weten brengen. De nummers zijn niet enkel grappig, ze zijn ook nog geloofwaardig als pop nummers, net zoals de "clips" best sterk in elkaar gezet zijn. De fake-poëtische tussenstukjes zijn ook best hilarisch trouwens. Het zijn dat soort zaken die van deze film een erg fijn filmpje maken.

Beetje jammer dat het aan de korte kant is, wat mij betreft had er best nog een half uur achteraan gemogen. Wie Popstar: Never Stop Never Stopping kon waarderen mag deze niet laten schieten, wie The Lonely Island vervelend vindt kan deze maar beter overslaan.

avatar van mjk87
Hier kon ik weinig mee. Het is een soort van gimmick begrijp ik? Maar echt grappig is het nergens, en dan vooral op korte momentjes. De muziek is af en toe wel aardig maar niet heel bijzonder. Ook visueel zit er weinig bij. Dan blijft er niet veel over. Gelukkig maar 30 minuten dus echt vervelend was het ook niet. 2,0*.