La Femme et le TGV (2016)

Alternatieve titel: The Railroad Lady

Zwitserland
Biografie

geregisseerd door Timo von Gunten
met Jane Birkin, Gilles Tschudi en Lucien Guignard

Elise Lafontaine heeft een verborgen vaste routine: al meer dan dertig jaar staat ze elke dag om 6.18 en 19.13 voor haar raam om naar de TGV te zwaaien die voorbijrijdt. Op een dag vindt Elise een brief van de machinist in haar tuin en haar eenzame leventje wordt op zijn kop gezet. Ze begint met de machinist te corresponderen. Ze vertellen over elkaars wereld in poëtische brieven. Elise's sprookje komt tot een einde als de TGV voortaan een kortere route naar Parijs neemt en niet meer bij haar langskomt. Ze besluit uit haar comfort zone te treden en op zoek te gaan naar de machinist.