Junglee (2019)

India
Actie / Avontuur

geregisseerd door Chuck Russell
met Vidyut Jammwal, Asha Bhat en Atul Kulkarni

Dipankar Nair onderhoudt een olifantenreservaat, maar de omstandigheden zijn niet gemakkelijk. Steeds meer jagers azen op de olifanten omwille van hun slagtanden. Wanneer Dipankar's zoon, dierenarts Raj, in Bombay arriveert om zijn moeder te herdenken, raakt hij bevriend met de olifanten Bhola en Didi. Keshav, één van de jagers, heeft het ondertussen op Bhola gemunt vanwege diens grote slagtanden.

avatar van Grindhouse62
Wederom een prima actie cq avonturen uit Bollywood, India. Meer dan voldoende actie, waaronder goed gefilmde martial arts gevechten en heel mooi gebruik gemaakt het Indiaas landschap. Het verhaal is simpel, maar de film verveelt geen moment. Heb al heel wat moderne Bollywoodfilms de afgelopen jaren gezien en ze hebben allemaal vermaakt. Een 3.0

avatar van sinterklaas
Chuck Russell van Eraser die een Bollywoodfilm doet???

avatar van Brix
Een dikke maand moeten wachten op de DVD uit India, maar het loonde de moeite.
De mooiste Bollywood productie die ik tot nog toe gezien heb.
Prachtig gefilmd.
Hier eindelijk eens een filmcrew die weet hoe je nachtopnames moet maken zonder de toeschouwers in het duister te laten tasten.
Dat is al lang een vergeten vaardigheid lijkt het.

Meer drama dan ik verwacht had van tevoren.
Soms ontroerend.

Vidyut Jammwal (Raj) is een kei van een actie acteur.
De vechtscènes deed hij allemaal zelf, en die zijn zeer indrukwekkend.
De man zelf ook, met een lichaamsbouw als Hercules.
De leukste vechtscène is die in het politiebureau, waar Raj gekluisterd aan een tafel zit. Heel inventief

Pooja Sawant (Shankara) is weer een van die prachtige Bollywood actrices waar het daar vol van lijkt te lopen.

Schitterend is ook de interactie tussen de cast en de (echte) olifanten.
Knap in beeld gebracht.
Hier en daar wat religieuze toetsjes, zoals gebruikelijk in Bollywood.

Dikke 3,5*, en misschien nog wel ietsje meer, voor deze fijne onderhoudende film.
Wel een beetje jammer dat ik dit niet op een groot bioscoopscherm gezien heb.