Kirschblüten & Dämonen (2019)

Alternatieve titel: Cherry Blossoms and Demons

Duitsland

geregisseerd door Doris Dörrie
met Golo Euler, Aya Irizuki en Hannelore Elsner

In Kirschblüten - Hanami (2008) leerden we reeds het echtpaar Trudi en Rudi kennen, een decennium later is het de beurt aan hun drie kinderen. Yu hield na de dood van Trudi Rudi gezelschap tot ook hij overleed en gaat nu op zoek naar de aan drank verslaafde Karl in Duitsland. Ze hoopt samen met hem troost te vinden. Karl zelf moet intussen nog wennen aan zijn scheiding met zijn vrouw en dochter. Snel wordt duidelijk dat Karl geen vrede kan nemen met zijn familieverleden.

Wonderlijk, een vervolg op Kirschblüten - Hanami (2008)

Ik heb erg lage verwachtingen. Dit lijkt mij een nogal geforceerd 'vervolg'.

Die 1ste vond ik wel mooi.

Ja de eerste vond ik erg mooi. (4*)