For Love (2016)

China
Romantiek / Drama

geregisseerd door Laizhi Zheng
met Feier Li, Ming Huang en Jinming Li

Gastvrouw Shuang Liang woont in Beijing al zeven jaar samen met Wen Cao. Wen probeert door te breken als schrijver om daarna met Shuang te trouwen. Op een dag staat Shuangs oudere zus Jia onaangekondigd voor de deur. Zij weet echter niet dat haar zus een vriend heeft, laat staan dat ze met hem samenwoont. Zodra Jia dat ontdekt, dringt ze er bij Shuang hardnekkig op aan om te breken met Wen. Jia vindt dat haar knappe jongere zus niet een berooide schrijver, maar een rijke man moet trouwen.

Romantisch drama zoals er dertien in een dozijn gaan. De film krijgt van lieverlee een melodramatisch karakter. Dat is jammer, want zonder die stortvloed aan tranen zou het best een aardige film geweest zijn. Nu komt ie amper boven de middelmaat uit.