Anvers (2009)

Alternatieve titel: One Night Stand IV - Anvers

Nederland

geregisseerd door Martijn Maria Smits
met Thomas Ryckewaert, Daphné Verhelst en Katelijne Damen

Tikkende tijdbom Martin raakt zijn baan kwijt door de kredietcrisis. Hij trekt noodgedwongen met zijn vrouw Jasmijn en hun eenjarige zoontje 'tijdelijk' in bij zijn schoonouders. En dat is niet de laatste vernedering, want voor dagwerk wordt hij als vee gekeurd, en zijn vrouw Jasmijn maakt hem uit voor loser.

avatar van Marvinleeaday
erg deprimerend verhaal waarin eigenlijk niets gebeurt.

avatar van Baboesjka
Een realistische, deprimerende film. Ik vind het erg goed en geloofwaardig gespeeld. De ruzies zijn heftig. Het lijkt haast een documentaire. Qua beeld heeft het ook iets sombers en troosteloos. Helaas zijn deze gebeurtenissen voor sommige mensen inderdaad de realiteit. Een 7. 3,5*