The Story of Technoviking (2015)

Duitsland / Oostenrijk / Griekenland / Taiwan / Verenigde Staten
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Matthias Fritsch

Technoviking was één van de allereerste echte memes op het internet. De regisseur/kunstenaar Matthias Fritsche schoot in 2000 tijdens de protestrave Fuckparade een experimentele video genaamd ‘Kneecam No.1′. Hierin was een gespierde man, die er uit zag als een woeste Viking, te zien die los gaat op de techno muziek. De beelden gingen de hele wereld over en ging compleet viral. Voor Matthias Fritsch betekende het faam en geld, maar ook een rechtszaak vanwege auteursrechten en de documentaire waarin de maker het verhaal vertelt achter de Techno Viking.