Fortune Cookie (1991)

geregisseerd door Darren Aronofsky
met Dean Cleverdon, Rob Monroe en Stanley B. Herman

Een zakenman raakt verslaaft aan "gelukskoekjes", of in het Engels "Fortune Cookies". Deze koekjes hebben van binnen een klein berichtje dat een voorspelling moet voorstellen. De zakenman gelooft in deze berichtjes en durft geen zaken meer te doen tenzij de koekjes iets goeds te zeggen hebben. Dit brengt wel problemen met zich mee.

avatar van leatherhead
Studentenfilm van Aronofsky. Stelt allemaal bar weinig voor, duidelijk dat hier nog een amateur aan het werk is. Toch is het ergens nog best vermakelijk, vooral vanwege de nogal stompzinnige humor en de knullige acteerprestaties. Zou me niet verbazen mocht Aronofsky hier met enige schaamte op terug kijken. Die scene op het toilet..