De Hoer en het Meisje (2011)

Alternatieve titel: Duivelse Dilemma's - De Hoer en het Meisje

Nederland

geregisseerd door Martijn Maria Smits
met Tanja Otolski, Juda Goslinga en Golda de Leon

Elena is naar Nederland gekomen om geld te verdienen voor haar kind en haar ouders in Oekraïne. Ze valt in de handen van mensenhandelaren en belandt in de prostitutie. Maar als Elena plotseling een klein meisje onder haar hoede krijgt verandert alles. Zal ze haar bron van bestaan kunnen opgeven en voor het kind gaan zorgen?

avatar van Chainsaw
Goedgemaakt, maar behoorlijk zwaarmoedig drama. Nu is de hele serie Duivelse Dilemma's geen simpel, luchtig popcornvermaak, maar De Hoer en het Meisje is zelfs vrij deprimerend. Het spel is van erg hoog niveau en de film bevat een paar ijzersterke en geloofwaardige scènes. De muziek ligt er af en toe wel érg bovenop en soms wordt de ellende wel erg dik aangezet. Zo lijkt het er in de film op dat werkelijk álle mannen enorme grote hufters zijn, zeker in contrast met de dame aan het einde van de film. Dat té dik er bovenop is spijtig, want die realistische grimmigheid was in andere scènes juist een sterk element van de film. Vooralsnog geen film die je snel nog een keer opzet.

3 sterren.