Dòst (2018)

Alternatieve titels: One Night Stand XIII - Dòst | Dust

Nederland

geregisseerd door Joren Molter
met Henk Jan Doornbosch, Liam Feikens en Maurins Boonstra

De pubers van het Groningse dorp Musselkanaal klussen in de voorjaarsvakantie bij als aspergestekers. In de pauze heeft stelletje in wording Alko en Marie een weddenschap: wie een asperge het diepst in zijn of haar keel kan drukken, die wint. Alko verliest met verve en moet Marie geven wat ze wil: een kus.

avatar van Robi
Film over de ontluikende seksualiteit van een boerenjongen. Althans dat denk ik dat de film over gaat. Het is allemaal erg fragmentarisch. En zo spring je van de ene scene in de volgende. Zo'n soort film waar je als kijker de film maar in elkaar moet zetten. Terwijl dat toch eigenlijk het werk van de regisseur is.

Robi schreef:

In mijn optiek is de film behoorlijk linear. Zie niet helemaal in hoe je vind dat dit fragmentarisch is.

avatar van Baboesjka
Prima film om een keer gezien te hebben. Het verhaal boeide mij en ik vind het goed gespeeld. Ik vind het zo stom dat mensen zo naar kunnen doen over homoseksualiteit. Het maakt mij helemaal niks uit en ik heb er geen probleem mee. Ik ergerde me daarom aan het gedrag van de ‘vrienden’. Alko’s gedrag en gevoelens waren voor mij goed invoelbaar. Ook de plattelandssfeer is goed te voelen/zien. Een 7. 3,5*