Evelyn (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Orlando von Einsiedel

Op zijn 22ste heeft Evelyn, die aan een depressie leed en bij wie schizofrenie werd vastgesteld, zijn eigen leven genomen. Bij zijn familie laat hij een grote leegte achter, al wordt er amper over gesproken. Veertien jaar later besluit Orlando, één van Evelyns' broers, zijn rouw en die van zijn familie op camera vast te leggen - zijn manier om met het verdriet om te gaan. Het gezin onderneemt een trektocht, bezoekt de favoriete locaties van Evelyn om er na te denken over het leven en de dood en om tegen elkaar over hun gedachten en gevoelens te praten.

avatar van John Milton
Schijnt erg goed te zijn.

Niet voor iedereen vermoed ik, maar ik vind films over rouwverwerking altijd erg interessant. Binnenkort maar eens kijken, deze week niet voor in de stemming.

Nu te zien op Netflix!

John Milton schreef:

Ik snap dat wel, ik heb dat ook wel. Ik heb documentaires over Joost Zwagerman en Robin Williams gezien.
Ik ga het denk ik eerder zien als het iemand betreft die bekend is.

avatar van missl
Mooie docu over een gezin wat niet over gevoel praat nadat ze een broer verloren zijn. Samen lopen ze nog eens de route die de broer al eens gelopen heeft. Dit brengt mooie en open gesprekken