Shen Tan Pu Song Ling (2019)

Alternatieve titels: The Knight of Shadows: Between Yin and Yang | Shen Tan Pu Song Ling Zhi Lan Ruo Xian Zong | The Knight of Shadows | 神探蒲松龄

China
Actie / Fantasy

geregisseerd door Vash
met Jackie Chan, Elane Zhong en Ethan Juan

Er ontstaan problemen tussen de mensen en de monsters, twee groepen die in verschillende werelden leven. Daardoor zijn de monsters in staat binnen te dringen in de wereld van de mensen. De legendarische demonenjager Pu Songling spoort de monsters op. Hij wordt hierbij geholpen door een groep vriendelijke monsters. Als er tienermeisjes uit het dorp vermist worden, schakelt hij de hulp in van wetshandhaver Fei.

avatar van joolstein
De nieuwste film met Jackie Chan in de hoofdrol was niet eens zo heel slecht.Het is vooral een gezinsvriendelijke Chinese kaskraker met wat actie en komedie. Jackie Chan is een eigenaardig geleerde die op slechte demonen jaagt Dat doet hij samen met goede demonen en zijn stuntelige sidekick. Ik vond het best charmant. Visueel waren er een paar indrukwekkend scenes en een paar redelijk leuke actiescènes. Uiteraard zit de film vol met Chinese computer gegenereerde beelden Ze zijn ook hier van het wisselvallige soort.(ze horen bijna nooit bij de beste) Jammer is wel dat men ook teveel wil door zowel aaibare monstertjes als ook de droevige romantiek van 'A Chinese Ghost Story' in de film te stoppen. En dat secundaire plot werkt gewoon minder. De film is niet geweldig, maar toch wel prima.

Had veel meer ingezeten.

Bij momenten vond ik het echt wel leuk, met name dan de wat tragischere scenes. Die zien er best mooi uit. Ook wanneer de CG wat kunstiger wordt (het gevecht met de rode draak) of wanneer met overschakelt op waterverf-achtige animatie. Zo mag wel best eens een volledige film maken.

Daar tegenover staat ook een hoop knulligheid. Vaak erg kitscherige CG, debiele humor (fart grapjes enzo) en domme wezentjes die een onnodige luchtigheid nastreven. Chinese films proberen vaak teveel tegelijkertijd te zijn, waardoor er niks echt volledig werkt.

Deze film heeft zeker z'n momenten, maar het is gewoon niet consistent genoeg en de fijne sfeer wordt nooit lang genoeg aangehouden. Al bij al wel een amusante film, maar met een wat betere regisseur had het makkelijk een stuk beter kunnen zijn. Kijk maar wat Kaige Chen met z'n laatste deed. Simpel vermaak dus, in die categorie nog best te doen, maar toch wat teleurstellend.

avatar van Grindhouse62
Heb deze film zojuist met mijn kleinzoon gekeken en het is dus eigenlijk ook een kinderfilm. Met de lelijk geanimeerde wezens in deze film had ik net als met de Pokemon personages, helemaal niets. Ik kijk geregeld met mijn kleinkinderen meisje en jongen naar kinderfilms en beleef er geregeld zelf ook plezier aan. Maar deze film valt daar absoluut niet onder. Ik vond er niets aan, maar mijn kleinzoon vond hem prachtig. Er wordt extreem over geacteerd, verhaal is simpel en zwak. Maar het camerawerk, sets en aankleding waren wel fijn. Een 2.0