Buffaloed (2019)

Komedie / Drama

geregisseerd door Tanya Wexler
met Zoey Deutch, Judy Greer en Jermaine Fowler

Peg Dahl is een zwendelaar die er alles voor over heeft om te ontsnappen uit haar geboortestad Buffalo, New York. Nadat ze in moeilijkheden terecht is gekomen, raakt ze bedolven onder de schulden en lijkt ze haar kansen op een betere toekomst te hebben verspild. Vervolgens besluit ze als deurwaarder zelf schulden op te eisen en een oorlog te voeren met de plaatselijke misdaadbaas.

Tegenvallende film over een jonge vrouw die er alles doet om aan geld te verdienen. De combinatie van komedie en drama komt niet goed uit de verf hier, daarvoor is het te onevenwichtig. Verder helpt het ook niet dat het hoofdpersonage nogal irritant overkomt (dit ondanks de toch wel charmante Zoey Deutch).

Uiterst matige komedie over de schimmige wereld van Amerikaanse incassobureaus en de louche praktijken, die daarbij aan het licht komen. Zoey Deutch (ook producent) is een charmante actrice, maar het wordt langzamerhand wel tijd dat zij haar films wat zorgvuldiger uitkiest.