Loving Vincent: The Impossible Dream (2019)

Polen
Documentaire

geregisseerd door Miki Wecel
met Dorota Kobiela, Hugh Welchman en Bartosz Armusiewicz

“Loving Vincent: The Impossible Dream” beschrijft de 8-jarige reis van het concept naar de Oscar-nominatie van de eerste langspeelfilm gemaakt van olieverfschilderijen. Co-regisseurs Dorota Kobiela en Hugh Welchman leiden een internationaal team van 125 schilders om meer dan 70 van Vincent van Gogh's eigen schilderijen tot leven te brengen. Zo slagen ze erin het verhaal van zijn turbulente leven en mysterieuze dood te vertellen.