Combat Obscura (2018)

Documentaire

geregisseerd door Miles Lagoze

Jarenlang diende Miles Lagoze in Afghanistan als een cameraman tijdens de oorlog, waarbij hij opnames maakte en video's bewerkte voor wervingsdoeleinden van het Amerikaanse marinierskorps. In deze film assembleert Lagoze zijn eigen beeldmateriaal en dat van zijn assistenten in een blik op het dagelijkse leven van mariniers vanuit het oogpunt van de ultieme insider. Deze documentaire is meer dan louter een compilatie van geweld. Op ingenieuze wijze worden de originele beelden geëdit om de intensiteit en paradoxen van de oorlog bloot te leggen.