The Bra (2018)

Alternatieve titel: Vom Lokführer, der die Liebe Suchte...

1 stem

Duitsland / Azerbeidzjan
Komedie / Drama

geregisseerd door Veit Helmer
met Predrag 'Miki' Manojlovic, Denis Lavant en Paz Vega

Treinbestuurder Nurlan gaat voor de laatste keer voor zijn pensionering naar Bakoe. Op zijn weg door de buurten van de stad haakt zijn trein een blauwe bh uit een waslijn. Om te ontsnappen aan zijn eenzame bestaan, begeeft Nurlan zich op de meest avontuurlijke reis van zijn leven om de eigenares van dit parmantige ondergoed vinden. Hij huurt een kleine kamer in Baku en begint zijn zoektocht.

Een film zonder dialogen is volgens mij altijd een uitdaging. Het helpt natuurlijk dat het hoofdpersonage gespeeld wordt door Miki Manojlovic, een door de wol geverfde acteur die bij mijn weten vrijwel nooit verzaakt. Het script zit weliswaar voorspelbaar, maar toch wel leuk in elkaar. De cinematografie van de mooie omgeving in Azerbeidzjan tenslotte tilt de film naar een bovengemiddeld niveau.