Amulet (2020)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Arabische Emiraten
Horror

geregisseerd door Romola Garai
met Carla Juri, Imelda Staunton en Alec Secareanu

Tomaz ontvlucht de oorlog in zijn thuisland en wordt voortdurend gekweld door zijn verleden. Hij krijgt een slaapplek aangeboden in een vervallen huis waar een jonge vrouw en haar stervende moeder wonen. Tomaz krijgt gevoelens voor de dame, maar heeft tevens vermoedens dat er een kwaadaardig iets in het huis aanwezig is.

avatar van tattoobob
leuk...laat maar komen .

Speelfilm regiedebuut van Romola Garai

Trailer geplaatst!

avatar van parcivalis
Aardige kans om ruim anderhalf uur in een naargeestige atmosfeer te vertoeven waarin zo nu en dan wat bloederigs plaatsvindt. Liefhebbers van spoken, horror-actie of expliciet geweld kunnen deze film overslaan. Natuurlijk is Imelda Staunton een goede actrice maar de film wordt gedragen door Carla Juri. Amulet is te traag maar gelukkig is de camera voering dik in orde. De scène aan het eind geeft te denken maar ach... het is maar horror. Ene oog in, andere uit.

Echt slecht.

avatar van umbra
Vond deze allesbehalve slecht, ondanks het lage aantal stemmen, had ik me door de lage score al voorbereid op een zwakke film. Op rotten tomatoes wel 71%. Fijn als dit dan het tegendeel blijkt te zijn en ik ook neig nr die 71%. Ik vond er vrijwel constant lekker sfeertje hangen, is geen horror dat u omverblaast ofzo, maar ja redelijk onderhoudende en sfeervolle horror met best goed acteerwerk.

avatar van Grindhouse62
Het redelijk sfeervol verhaal wordt vertelt in een matig tempo. Er zijn wat bloederige momenten, maar een volbloed horrorfilm is dit zeker niet. Een dramatische thriller met psychologische inslag komt eerder in de buurt. De film verveelt niet, heeft mijn aandacht vast gehouden en daar is het ook mee gezegd. Deze film is kijken voor een keer waard. Maar geen voldoende. Een 2.5