Me-gi (2018)

Zuid-Korea
Drama / Komedie

geregisseerd door Okseop Yi
met Lee Jooyoung, Moon Sori en Kyohwan Koo

Een pikante röntgenfoto veroorzaakt een schandaal in een ziekenhuis in Seoul. Een verpleegkundige denkt dat zij en haar vriend op de foto staan en besluit ontslag te nemen. De volgende dag is het ziekenhuis verlaten. Iedereen heeft zich ziek gemeld, op twee vrouwen na: de verpleegkundige en een leidinggevende arts. Ook duiken plotseling in heel Zuid-Korea onverklaarbare zinkgaten op, waarna de luie vriend van de verpleegster door de overheid aan het werk wordt gezet als zinkgatenvuller.

MUBI schreef:
Het toonaangevende International Film Festival Rotterdam gaat vandaag van start en wij lanceren onze jaarlijkse hoogtepunten uit het jaar ervoor. Dit is Yi Okseop’s bekroonde, vreemde debuut uit Zuid-Korea. Een rariteit, vol excentrieke karakters en grillige humor.

Maggie (2018) – MUBI