Bbaengban (2019)

Zuid-Korea
Actie / Thriller

geregisseerd door Jun-hee Han
met Hyo-Jin Kong, Jung-suk Jo en Jung-ah Yum

Eun Si Yeon is een politieagent die is gedegradeerd tot de 'hit-and-run'-taskforce op een politiebureau van de regionale onderzoekseenheid van het Nationale Politie Agentschap. Ze moet samenwerken met Seo Min Jae, de hoofdofficier van de 'hit-and-run'-taskforce. De twee moeten zich inspannen om Jung Jae Chul te pakken, een voormalige Formule 1-coureur die gek is op snelheid en auto's, maar nu misdaden begaat.

Gelikte film over een haperend politie-onderzoek naar een voormalige autocoureur, die als schier onaantastbaar hoofd van een bedrijf het nodige op zijn geweten heeft. Voor de verandering nu eens een Koreaanse actiefilm ZONDER overdadig geweld en dat alleen al is op zich best verfrissend.
Het verhaal met als rode draad corruptie zit aardig in elkaar en ook het acteerwerk mag er best zijn. Niet bijzonder, maar toch wel vermakelijk.