Share (2019)

Drama / Thriller

geregisseerd door Pippa Bianco
met Rhianne Barreto, Charlie Plummer en Poorna Jagannathan

Na een nacht feesten ontdekt de middelbare scholiere Mandy dat een reeks mobiele telefoonvideo's van haar - half gekleed en halfbewust - viraal zijn gegaan. Ze worstelt om zich te herinneren wat er is gebeurd en is onzeker over de pogingen van haar vrienden om haar terug te brengen naar haar normale sociale routine. Daarnaast voelt ze zich ongemakkelijk over de neiging van haar ouders om namens haar op te treden. Mandy moet navigeren in een landschap bezaaid met de goede bedoelingen van anderen en een manier vinden om te genezen van een wond die ze niet kan identificeren.

avatar van John Milton
1,75 gemiddeld, dat is niet veel. Dan zijn de critici toch wel positiever.

Psychodrama over een scholiere, die na een feestje op sociale media geconfronteerd wordt met een compromitterend filmpje. De worsteling die zij onder druk van haar ouders meemaakt vormt het centrale thema van de film. Gegeven de impact, die het voorval heeft op haar leven, zijn de reacties van haar klasgenoten opmerkelijk vlak.
Eigenlijk geldt dat ook voor de film als geheel. Dit soort praktijken op sociale media verdienen een veel krachtiger weerwoord.