American Dynasties: The Kennedys (2018)

Verenigd Koninkrijk / Canada
Documentaire
360 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Jonathan Jones en Tim Dunn
met Liam Murphy, Mark Ettlinger en Kristen MacCulloch

Documentaireserie over hoe de familie Kennedy aan de macht kwam – hun voor-en tegenspoed, onderlinge relaties en ongekende politieke invloed. Geen enkele familie heeft zo’n grote rol gespeeld in de Amerikaanse geschiedenis als de Kennedy’s. De Kennedy’s, een Amerikaanse Dynastie laat zien op welke manier hun familiebetrekkingen invloed hadden op nationale en internationale gebeurtenissen, van de Koude Oorlog tot de beurscrash op Wall Street. Deze serie vertelt het verhaal van Joseph Kennedy, afstammeling van Ierse immigranten, en zijn kinderen en kleinkinderen.

avatar van wess16
Net de derde aflevering gezien op NPO. Loopt als een trein en erg interessant en informatie. Aanrader!