Trek Nation (2011)

Documentaire

geregisseerd door Scott Colthorp
met Rod Roddenberry, Gene Roddenberry en Susan Schwartzman

Gene Roddenberry, de maker van Star Trek, ook bekend als "The Great Bird of the Galaxy" stierf in 1991. Zijn zoon Eugene "Rod" Roddenberry, Jr. was toen nog maar 17 jaar oud. “Trek Nation”, is een langspeelfilm waarin Rod's trektocht door heel Amerika wordt vastgelegd om te begrijpen wie zijn vader was door de toetsstenen die Gene achterliet: zijn vrienden, zijn familie, zijn werk en zijn invloed. Inclusief gesprekken met acteurs, fans, NASA-personeel, leiders uit de entertainmentindustrie en andere prominente figuren.