Saui Chanmi (2018)

Alternatieve titels: Hymn of Death | Praise of Death | Death Song | 사의 찬미

1 stem

Zuid-Korea
Drama / Romantiek
181 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Soo-Jin Park
met Ko Bo-Gyeol, Kim Gang-Hyun en Hwang Young Hee

Kim Woo-Jin is toneelschrijver terwijl Korea onder Japanse bezetting is. Hij is getrouwd en heeft kinderen, maar hij wordt verliefd op Yun Sim-Deok. Deze jongedame is een Koreaanse sopraan en een vooraanstaande feministe. Ze neemt het nummer "Praise of Death" op, dat in 1926 de eerste Koreaanse popsong wordt.

avatar van mjk87
Het lijkt wel of deze miniserie per aflevering meer budget kreeg. Speelt de eerste aflevering alleen in kale ruimtes waar je enkel vaag studiolicht door ramen ziet schijnen, dan is het laatste deel een stuk opener en gaat de film ook naar buiten en zie je de wereld van toen, althans toch een beetje. Maar nog steeds merk je dat er weinig budget was dus die tijdsperiode gaat nooit echt leven.
Nu gaat het vooral om een centraal koppel, maar omdat de film nogal fragmentarisch is gaat die nooit meelevend worden, ondanks de 3 uur die de film duurt. Het is dat je zo'n serie in drieën kan kijken en dus niet 180 minuten aaneen, maar het is wel een slepend ding soms. Acteerwerk is ook maar zozo. Af en toe losse mooie momenten geven nog enige punten, maar kunnen te geheel ook niet redden. 1,5*.