Börü (2018)

Alternatieve titel: Wolf

Turkije
Actie / Thriller
452 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Can Emre en Cem Özüduru
met Ahu Türkpençe, Serkan Çayoglu en Emir Benderlioglu

Turkije, de lente van 2014. De leden van een speciale politie-eenheid die belast is met riskante missies in heel Turkije, worden zowel op het werk als thuis geconfronteerd met gevaar en tragedies. Turkije staat namelijk zwaar onder druk en krijgt te maken met de ernstigste dreigingen sinds jaren. Het land kan nog enkel rekenen op het team en zij worden dan ook ingezet als laatste redmiddel.

avatar van Davido
Wauw... Wat is dit een onwijs goede en gave serie! Acteer werk is echt super goed. Sfeer, muziek, omgeving alles top! Het verhaal is op waarheid berust en heel sterk in elkaar gezet. De Turkse taal is totaal niet hinderlijk. Serie heeft gelijkenis met Fauda.

Ik kan niet wachten op seizoen 2!!!

avatar van skinny_tie
Er is vanaf 24-01 een film van Börü te zien bij Pathé , is dit een ingekorte versie van de serie of een losstaande film?

jpy
Helaas een tegenvaller. De 'vijand' heeft blijkbaar nooit van dekking gehoord rn rennen als kippen zonder kop rond.

avatar van Lovelyboy
Hmmm….aflevering 1 uitgezien maar daarna toch halverwege 2 de pijp aan maarten gegeven. Wat is hier nu precies zo goed aan?

Doordat ik de taal niet begrijp mis ik sowieso al een stuk mimiek en intonatie, en vind ik de gemiddelde scene/dialoog mede daardoor snel een vrij hoog 'wij-zijn-heel-breed-en-stoer-en-hebben-vette-wapens-jonguh!' gehalte hebben. Ik voel in die scenes geen enkele diepte of achtergrond, slechts stoer wapengekletter.

Dan moeten die vechtscenes geweldig zijn, maar ik vind ze bij tijd en wijlen erg amateuristisch overkomen en ik zie mensen dingen doen die ik totaal niet professioneel vind. Op een gegeven moment zie ik een gevecht tussen een boef met een mes, en een 'wolf', mag er toch vanuit gaan dat die 'wolf' standaard verdedigingstechnieken gehad heeft zoals Krav Maga, het lijkt er in ieder geval niet op.
Dan hoe ze begin tweede aflevering als schaapjes achter die pantserwagen blijven zitten...boeven die geen dekking zoeken...heel veel geschiet maar weinig treffers....en dan die scene in aflevering 1 bij de school dat drie wolven een groep boeven een steeg in lokken waar 'de beer' klaar staat. Niet alleen vallen mensen dood neer waar het wapen niet eens gericht is maar vooral ook die dik doenerij achteraf kreten uitstotend dat hij de beer is. Pfff....wat een gedoe.

Ik vind het niets, ga ook niet verder zien, geef ook geen ster, slechts een mening.