After Porn Ends 3 (2018)

Documentaire

geregisseerd door Brittany Andrews
met Christy Canyon, Tera Patrick en Jenteal

Dit derde deel van een documentairereeks volgt enkele van de grootste pornosterren nadat ze hun carrière in deze branche hebben afgesloten. Ook hier blijkt dat wanneer ze uit de business stappen het moeilijk is voor hen om een normaal leven te leiden. Hun carrière blijkt achteraf immers een grote negatieve impact te hebben op hen en laat hen niet los.

avatar van Aapje81
Derde deel in de documentaireserie over de naweeën van het leven in de porno industrie in de VS. Net als in de voorgaande delen komen voormalig bekende pornosterren aan het woord die uit de doeken doen hoe hun leven was en hoe het er nu uit ziet.

De voornaamste conclusie die je eruit kunt halen is dat je de porno industrie niet kunt generaliseren. De een gaat het doen wegens geldgebrek, de ander voor de spanning en de voorliefde voor seks en helaas zijn er ook genoeg schrijnende verhalen die eindigen in verslaving en uiteindelijk het bekeren tot het christendom.

Bij vlagen heb ik ook wel hard moeten lachen om de enigszins verouderde beelden uit de jaren 80 en 90 en was het ook opvallend dat de verhalen over die tijd een stuk leuker waren dan de meer recente verhalen.

Alles bij elkaar is dit geen grootste documentaire maar het laat vooral een stukje menselijkheid zien over een industrie waar nog altijd veel vooroordelen over zijn. Sommige zijn zeker terecht maar toch slaagt deze documentaire er wel in om een eerlijk en ontnuchterend beeld neer te zetten. Indirect laat deze documentaire ook zien hoe hypocriet en conservatief een land als de VS is. Je moet 21 jaar zijn om een biertje te mogen drinken maar je mag met 18 jaar wel porno gaan maken.

Ontnuchterend en eerlijk en daarom:

Boven gemiddeld.

Nu te zien op Netflix.