After Porn Ends (2010)

Alternatieve titel: Exxxit: Life After Porn

Documentaire

geregisseerd door Bryce Wagoner
met Mary Carey, Asia Carrera en Luke Ford

Een documentaire die niet alleen de levens en carrières van grote namen uit de geschiedenis van de porno-industrie onderzoekt, maar ook wat er met hen gebeurt nadat zij uit de business stappen en 'normale' levens proberen te leiden. Ze komen van het platteland in het zuiden, steden en de San Fernando Valley. Als tieners en jongvolwassenen zagen ze zichzelf niet in de porno-industrie werken. Ze waren artiesten, honkballers, wonderkinderen of deden mee aan de Ivy League. Nu, na hun levens in porno; zijn ze tv-sterren, premiejagers, schrijvers en sociale activisten. Wat is daar tussenin gebeurd? En nu dat ze zich er los van hebben gemaakt, kunnen ze echt een normaal leven leiden na porno?

Van die pornosterren die nu opeens Christian activists zijn

avatar van John Milton
Ik vond het heel interessant. Bijzonder dat een aantal inderdaad echt Religie moet vinden om te stoppen met hun porno carrière, vooral die Chrissy Moran. Er zit een enkele 'te dom om te poepen' bij, maar wat voornamelijk opvalt is de menselijkheid. Normale mensen, vaak niet al te veel keuzes, die langzaam het vak in rollen. Sommige kiezen bewust, maar veel van hen zijn duidelijk absoluut niet dom. Met Mensa lid Asia Carrera als uitschieter.

Bij toeval aangeklikt op Netflix, met vriendin redelijk gebiologeerd zitten kijken. Vond tijdens het zoeken van deze film op MovieMeter net ook 9 to 5: Days of Porn, die het werk zelf wat meer belicht in plaats van het leven erna. Die ook maar eens kijken.

Geen hoogstandje (Pun!), maar wel interessant om eens gezien te hebben. Twijfel tussen 3* en 3,5* maar rond naar boven af.

avatar van Naomi Watts
Misschien Aroused eens proberen John Milton. Wel een hate it or love it docu maar ik vond 'm spot on. Erg 'menselijke' documentaire.

avatar van John Milton
Naomi Watts schreef:

Ik heb die bovengenoemde 9 to 5 days of porn ook gelijk gekeken, en inderdaad hele andere insteek en ook de moeite wel waard. Ik zal deze eens opzoeken!

Edit: stond verrassend genoeg al in mijn watchlist ook

avatar van james_cameron
Best interessant om een verscheidenheid aan ooit semi-bekende acteurs en actrices te horen vertellen over hun leven voor, tijdens en na hun optreden in een reeks porno-films, maar deze vrij lelijk in elkaar gezette documentaire doet amper recht aan het onderwerp. De meeste interviews zijn erg hak-op-de-tak en de mensen die aan het woord komen ratelen maar door. Hier hadden een betere regisseur en vooral een betere cameraman en editor wonderen kunnen doen.

Documentaire op een dood moment gekeken. Opzich zitten er wel interessante stukjes tussen, maar ben het met bovenstaande recensie eens dat de documentaire vrij lelijk in elkaar is gezet.
Het gaat er toch allemaal over dat ze toevallig en vrijwillig in dit wereldje zijn terechtgekomen. Ik heb door mijn vele bezoekjes aan prostituees toch een iets ander beeld over dit wereldje.

Daarom voor mij 2 sterren, omdat ik de documentaire rommelig vind overkomen en de verhaaltjes van de pornosterren toch teveel een blahblah verhaaltje vond om even wat extra geld te kunnen binnen harken door aan deze documentaire mee te werken.