• 8.304.020 stemmen

Alternatieve titel: Body of Water

Oorsprong: Finland

Geregisseerd door: Joona Tena

Met onder meer: Krista Kosonen, Kai Lehtinen en Viljami Nojonen

IMDb beoordeling: 5,4 (723)

Oorspronkelijke taal: Fins

Plot Syvälle Salattu

Julia gaat op zakenreis naar een landelijk dorp, waar ze het doelwit wordt van aanvallen van een bovennatuurlijke geest. Om de geest te bestrijden moet ze een duister geheim uit haar eigen familiegeschiedenis ontdekken.

imageimage

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Ik had er meer van verwacht maar het is toch een redelijk filmpje met een aardig verhaal met wat leuke wendingen, en soms een beetje een sprookjesachtig over komt.

De legende is dat een arme molenaar die het moeilijk heeft een deal sluit met een watergeest en op die manier rijk wordt... en dan begint de film.

Het acteren kan ermee door (voor zover ik kon zien want ik spreek geen Fins), maar is ook niet geweldig. De film komt soms een beetje over als een tv-thriller maar ik heb me er wel redelijk mee kunnen vermaken. Ik geef 3 sterren

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Degelijke thriller. Krista Kosonen vond ik een verrassing.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Prima film, maar meer thriller dan griezelfilm.

Vertaling was nu en dan ietsjes stuntelig.

Acteren was prima, vooral het jongetje is een acteurtje in dop.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Geen overtuiging.

De film wordt geschaald onder het genre drama en thriller. Nou een drama was het aardig maar een thriller kon ik er echt niet van maken. Nergens kon ik echte overtuiging in vinden, dit reken ik vooral de regie en het acteerwerk toe. Het script doet menigmaal stuntelig aan waardoor het verhaal het moeilijk krijgt.

Ik kon verder niet veel met de personages, ze deden mij niets wat er ook maar zou gebeuren met ze. Daardoor had ik veel moeite om geconcentreerd te blijven, maar ach....... dat was ook niet nodig voor het flinterdun verhaaltje. Je zag van mijlen ver aankomen wat er zich allemaal afspeelde en had afgespeeld. Veel speeltijd gevuld met onnodige en/of oninteressante dingen om zo een film van 105 minuten te maken, tjaa.......

Daarnaast is het verhaaltje wel ergens bekend te noemen. Moeder in echtscheiding met kind in gevaar. Een sprookje uit het verre verleden van moeder, terugkeer naar geboorteplek. Een 14de in een bakkers dozijn. Nee er was weinig voor mij te vinden in deze prent waardoor ik getriggerd werd. Vooral het gebrek aan spanning doet mij een beoordeling van 2,5** uitdelen, uit coulance wel te verstaan. Jammer is het woord dat steeds bij mij door het hoofd schoot tijdens het kijken.

avatar van AniSter

AniSter

De sfeer was goed maar paste eerder bij een mysterie dan bij een thriller. Qua verhaal en setting niets mis mee, maar helaas, het tempo; slaapverwekkend. Richting het einde kwam er gelukkig iets meer vaart in. De opbouw, waar draait het nu eigenlijk om, duurde gewoon te lang. De cast was best goed, zeker met Peter Franzén erbij. Het was geen slechte film maar ook zeker geen goede.