Syvälle Salattu (2011)

Finland
Drama / Thriller

geregisseerd door Joona Tena
met Krista Kosonen, Kai Lehtinen en Viljami Nojonen

Julia gaat op zakenreis naar een landelijk dorp, waar ze het doelwit wordt van aanvallen van een bovennatuurlijke geest. Om de geest te bestrijden moet ze een duister geheim uit haar eigen familiegeschiedenis ontdekken.

avatar van Pazmaster
Ik had er meer van verwacht maar het is toch een redelijk filmpje met een aardig verhaal met wat leuke wendingen, en soms een beetje een sprookjesachtig over komt.
De legende is dat een arme molenaar die het moeilijk heeft een deal sluit met een watergeest en op die manier rijk wordt... en dan begint de film.
Het acteren kan ermee door (voor zover ik kon zien want ik spreek geen Fins), maar is ook niet geweldig. De film komt soms een beetje over als een tv-thriller maar ik heb me er wel redelijk mee kunnen vermaken. Ik geef 3 sterren

avatar van Leo1954
Degelijke thriller. Krista Kosonen vond ik een verrassing.

avatar van knusse stoel
Prima film, maar meer thriller dan griezelfilm.
Vertaling was nu en dan ietsjes stuntelig.
Acteren was prima, vooral het jongetje is een acteurtje in dop.