Constantine City of Demons: The Movie (2018)

Animatie / Actie

geregisseerd door Doug Murphy
met de stemmen van Laura Bailey, Robin Atkin Downes en Rachel Kimsey

Tien jaar na een tragische vergissing gaan gezinsman Chas en de occult onderzoeker John Constantine op pad om Trish, de dochter van Chas, te genezen van een mysterieuze bovennatuurlijke coma. Met de hulp van de mysterieuze Nightmare Nurse, de invloedrijke Queen of Angels en de brutale Azteekse god Mictlantecuhtli, maken ze misschien een kans om de demon Beroul te slim af te zijn om de ziel van Trish te redden. In een wereld van schaduwen en duistere magie is niet alles wat het lijkt, en er is altijd een prijs te betalen. Het pad naar verlossing is nooit gemakkelijk, en als Constantine wil slagen, moet hij door de duistere onderwereld van Los Angeles navigeren, de sluwste schepsels uit de hel te slim af zijn, en zich staande houden tegenover aartsvijand Nergal – terwijl hij vecht tegen zijn eigen innerlijke demonen.

avatar van Left4Dead
Ik ben gek op de versie met Reeves erin, deze doet eigenlijk helemaal niet veel.
Het verhaal is an sich wel leuk bedacht, had het graaf in een echte film gezien en geen animatie.
Maar ik moet dan toegeven dat ik geen echte fan van animatie ben.

Toch kijkt het werkje redelijk aardig weg, ik ken de originele versie van de stripheld niet. Dus ik kan niet vergelijken of dit nu wel of niet geslaagd is. De animatie is niet super strak als je het mij vraagt, het ziet er wat goedkoop uit. Ach het keek nog wel redelijk vlot weg.