Carga (2018)

1 stem

Portugal

geregisseerd door Bruno Gascon
met Michalina Olszanska, Vítor Norte en Rita Blanco

Een vrachtwagenchauffeur die gekweld wordt door de lading die hij draagt. Een weg die moet leiden naar een beter leven. Mensen behandeld als goederen om te verkopen. Dit is het verhaal van Viktoriya, een jonge vrouw die alles weggooit op zoek naar een beter leven. Vanaf het moment dat de deuren van de vrachtwagen waarin ze reist zich openen, wordt ze geconfronteerd met de wrede realiteit van mensenhandel.

Beklemmende film over mensenhandel met naast de slachtoffers ook ruime aandacht voor de gewetenloze onderwereldfiguren en het intermediair. De film bevat weliswaar een aantal schokkende scènes, maar het verhaal is wat onevenwichtig en hier en daar niet altijd even geloofwaardig. Niettemin de zoveelste wake up call inzake deze gruwelijke praktijken, die wereldwijd steeds meer slachtoffers eisen.
Opvallende dubbelrol van de Poolse actrice Michalina Olszańska (Já, Olga Hepnarová)